Now Hong Kong bans BBC World Service after China

Hong Kong, February 13 : Hong Kong public broadcaster has announced that it would no longer relay the British Broadcasting Company (BBC) programmes, shortly after China banned the British public broadcaster “within Chinese territory”.
South China Morning Post (SCMP), said in a report that Hong Kong Public broadcaster’s move to pull the plug on programming from Britain’s BBC following a ban by Chinese regulators has sparked alarm in the city as analysts warned of a shrinking space for press freedom.
This comes after the National Radio and Television Administration (NRTA) of China barred the broadcasting of BBC World News on the mainland claiming that it has done a “slew of falsified” reporting on issues such as human rights violations in Xinjiang based on interviews of victims surviving “re-education camps.”
Global Times, the Chinese Communist Party government’s mouthpiece, said that the British broadcaster is responsible “for falsified reporting” on China’s handling of the coronavirus in the country.
The move came after the Chinese Foreign Ministry said that “BBC has made some false reports” on human rights abuses against Uyghurs in Xinjiang after the British broadcaster reported systematic rape in so-called re-education camps.